Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dovolím si doplnit, že objevitel "stepnosti" ruského pravoslaví posléze připustil, že nám není vzdálenější než islám, ale je nebezpečnější. Toho se chopil další diskutující řka, že je to náboženství agresívní. Zeptal jsem se, zda příliš agresivně odrazili Napoleona či Hitlera? Prý tohle zrovna nemyslel, ale stejně jsou agresívní. Tečka.

0 0
možnosti
VS

Jenže ryba je znakem křesťanství, protože je to zkratka pro větu: "Ježíš Kristus, Boží syn, Spasitel" v řečtině. Tudíž argument, že jde o nějaké elementy je nesmysl. Ostatně včera byl svátek seslání ducha svatého, který je symbolizován ohněm. Ale to je jenom paralela, protože takových symbolů je více.

0 0
možnosti
Foto

Na té diskusi, která se skutečně odehrála, mne udivilo, jak snadno přijali i mladí, vzdělaní a nepochybně bystří diskutéři ten odsudek pravoslaví s poukazem na příslušnost ke stepím(!). To mne zaujalo natolik, že jsem onu myšlenku rozvinul do ještě většího absurdna, aby to bylo zřejmé i lidem, kteří se besedy nezúčastnili. 

Může vypadat hloupě, že zde ventiluji malý útržek z jakési besedy, které jsem se zúčastnil víceméně náhodou. Ale  obávám se, že se jedná o jev, který má obecnější platnost. Je to vyvolávání nenávisti za každou cenu, přičemž je dobrý každý argument, i ten sebepitomější.;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 231
  • Celková karma 12,28
  • Průměrná čtenost 982x
https://www.karelkuzel.org 

Zájmy: cyklistika, fotografie, politika, společnost. Vyznávám diskusi, konfrontaci názorů. Leckdy provokuji. Svoboda je více než dobro. Členem KSČ jsem nikdy nebyl z důvodu oboustranného nezájmu. Totéž platí o StB. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky