Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Vím, že něco vím?

2. 5. 2012 2:12
Karma

I když si lidé myslí, že současný svět je jejich konstrukt, mýlí se.Je to jen pokračující evoluce.

0 0
možnosti
KK

KK46

2. 5. 2012 22:01
Re: Karma

Ano, evoluci lze chápat jako projev samoorganizujícího principu.

Tento princip platí jak pro živou přírodu všeobecně, tak i pro lidské společenské struktury, kterým se říká Spontánní řád. Jeden čtenář (lékař) mne upozornil na amerického vědce Stuarta Kauffmana, který předložil nový pohled na darwinistickou teorii - http://en.wikipedia.org/wiki/Stuart_Kauffman

Protože však jsem skeptický vůči příliš obsáhlým principům, snažím se zachovat určitý rozdíl mezi evolucí v přírodě a evolucí lidských společenských struktur. Spontánní řád v hayekovském smyslu je sice neuvědomělým dílem, ale vytvořeným myslícími bytostmi. Proto jsem se rozhodl zavést pojem "platformy" takového spontánního řádu, která je vlastně prostředníkem mezi lidmi jakožto prvky řádu a mezi vytvořenou strukturou. Zatím se mi to zdá dobré pro odlišení a pro případné další úvahy.

Karel Kužel

0 0
možnosti
  • Počet článků 232
  • Celková karma 11,96
  • Průměrná čtenost 978x
https://www.karelkuzel.org 

Zájmy: cyklistika, fotografie, politika, společnost. Vyznávám diskusi, konfrontaci názorů. Leckdy provokuji. Svoboda je více než dobro. Členem KSČ jsem nikdy nebyl z důvodu oboustranného nezájmu. Totéž platí o StB. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky