Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

shrink

10. 10. 2011 18:14
Bavilo mě to,

ráda jsem si přečetla.

0 0
možnosti

KK46

10. 10. 2011 18:17
Re: Bavilo mě to,

DíkyV

0 0
možnosti

KMirjam

10. 10. 2011 18:01
k tematu

...článek je nepoučeny a samolibý. Když už chce autor něčím poutat, a dovolava se nesmyslně exaktních věd, připomenu mu vyrok americkeho astronauta Armstronga, který na dotaz podobných naivních tazatelů, zda tam, ve vesmíru potkal Boha, odpověděl: "Ano, stejně tak, jako na Zemi". Bůh není něčím, co bychom dokladali tak jako ve vědě, je to předmět víry, tedy "věrnosti jakemusi odkazu", a věrnosti k zasadam, ktere Bible hlasa. Že se to někdy nedaří, pak právě mnohdy proto, že lide kladou větší důraz na doložitelnost Boží existence, než na osobní odpověd jeho výzvě k vlastní osobní snaze kultivovat sve moralně-eticke cítění ve prospěch druhých. ;-)

0 0
možnosti

KK46

10. 10. 2011 18:23
Re: k tematu

Nechtěl jsem za každou cenu získat zájem čtenářů. V tom nemohu a nechci konkurovat jisté velmi oblíbené bloggerce, jejíž článek "Mám ji velkou" dosáhl tolik přečtení, o kolika se mi nemůže ani snít. Mně jde o to, vyvolat diskusi, z níž se i něco dovím. A to se mi v řadě případů skutečně podařilo.;-)

0 0
možnosti

iacobau

10. 10. 2011 16:16
Karma

Opravdu zajímavý článek, rád jsem si jej přečetl. Jako katolík si dovolím ohradit se proti poslednímu odstavci. Hledání prostoru pro Boha v tomto vesmíru, nebo na jakési jeho hranici (ať už časové nebo jiné) nikam nepovede. Bůh jako součást či pouhý parametr tohoto světa neobstojí. Obstát může pouze jako všeobjímající (obrazný termín) entita, která je tak trochu vně (myšleno metafyzicky) a zároveň uvnitř, ne však jako součást vesmíru, ale jako jeho Tvůrce. Takto nemá s Hawkingovým hypotetickým a aktuálně popíraným bohem matematicko-fyzikální mezery téměř nic společného, v nejlepším případě zde můžeme vidět jakousi indicii absolutna, které samo o sobě však bohem není.

1 0
možnosti

Faustino

10. 10. 2011 16:29
Re: Karma

Bůh biblický je tak antropomorfistický, že by se chtělo napsat - až Bůh brání.

Taky proč ne, když stvořil člověka k obrazu svému.

0 0
možnosti
  • Počet článků 231
  • Celková karma 12,28
  • Průměrná čtenost 982x
https://www.karelkuzel.org 

Zájmy: cyklistika, fotografie, politika, společnost. Vyznávám diskusi, konfrontaci názorů. Leckdy provokuji. Svoboda je více než dobro. Členem KSČ jsem nikdy nebyl z důvodu oboustranného nezájmu. Totéž platí o StB. 

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky